02 september 2012

Tre månader senare


Öh, hej?

Öh, jo. Sommaren i fyra punkter får det bli. En lugn start.

De senaste månaderna har vigts åt baristajobbet i falafelstaden. Där jag pressat kaffebönor, skummat mjölk, gjort virvlar med streamern, snirklat fram mönster och frågat kunder om de vill ha en extra shot espresso i sina dubbla espresso macciatos och försökt få folk att förstå att Fairtrade-certifierade kaffebönor är av minst lika god kvalitet som konventionellt odlade sådana. För att ta den glammiga sidan av att jobba på ett café på gågatan i Malmö.

Jo, och så har jag flyttat också. Igen. I sommarheta juli blev den lilla ettan i Lund, efter många fullastade bilar och med en stark insats av föräldrarna, mitt nya hem. Ett kontrakt som stavas förstahandskontrakt.

Ett par veckors semester både för mig och för mitt immunförsvar, som packat resväskan och stuckit när jag som mest behövt det.

En veckas festival har väckt min passion igen, musik! Min kärlek och mitt liv! Låt oss spela en vacker sång som framfördes av Promoe och Timbuk under Malmöfestivalen.



Tack å hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar